Edukacja językowa poprzez gry i zabawy dydaktyczne stymulujące rozwój mowy i myślenia, kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się.
Wprowadzenie do świata liter.
Wg M. Maruszewskiego zdolność językowego porozumiewania się należy do cech nabytych. Mówienie, słuchanie tego, co mówią inni, czytanie, pisanie – stanowią codzienne i powszechne formy aktywności każdego normalnego człowieka.
Rozwój mowy dziecka postępuje równolegle z jego rozwojem fizycznym i umysłowym, z rozwojem sprawności narządów artykulacyjnych. Mówienie natomiast, to umiejętność, której dziecko uczy się i doskonali w procesie edukacji i w kontaktach społecznych.
Nasz przedszkole stwarza sytuacje do słuchania prawidłowej i bogatej mowy, do zadawania pytań, udzielania odpowiedzi jak również korygowania błędów i wad. Podczas zajęć prowadzone są ćwiczenia ortofoniczne, na które składają się ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, logarytmiczne, kształtujące słuch fonematyczny, usprawniające narządy mowy, artykulacyjne, które skutecznie zapobiegają późniejszym wadom wymowy i wspierają jej rozwój. Oczywiście działania te wplatamy w codzienne zajęcia z dziećmi, realizujemy je podczas zabaw, tak by były dla dzieci atrakcyjne.