Nauczyciele

Dyrektor: mgr Joanna Forc

Z zawodu jest nauczycielem dyplomowanym. Ukończyła studia magisterskie o kierunku Historia oraz Wiedza o społeczeństwie na Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach a także studia podyplomowe o kierunku:- Przedsiębiorczość , -Administracja samorządowa,- Bibliotekoznawstwo. Posiada wiele szkoleń i kursów m.in.- Ekonomia na co dzień- czyli decyduj o sobie. Rozwijanie umiejętności pracy metodami aktywnymi. Nowoczesny marketing dla niezaawansowanych. Jest jednym z założycieli Niepublicznego Przedszkola Językowego „Jaś i Małgosia” w Sandomierzu oraz Fundacji „Dla naszych dzieci”. Chcąc poszerzyć swoje umiejętności dotyczące edukacji przedszkolnej ukończyła w roku 2020 studia podyplomowe o kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, -Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, – Oligofrenopedagogika.

Dyrektor Metodyczny: mgr Iwona Korczyńska – Sapielak

  • Prezes Fundacji „Dla Naszych Dzieci”.
    Fundacja wspiera rozwój dzieci i młodzieży, realizuje wiele projektów edukacyjnych, integruje lokalną społeczność oraz przeciwdziała wykluczeniu społecznemu.

Absolwentka:

  • Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach, kierunek – matematyka.
  • Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, studia podyplomowe – Zarządzanie Oświatą.
  • Warszawskiego Uniwersytetu Pedagogicznego, kierunek – pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna.
  • Nauczyciel dyplomowany, dyrektor placówek oświatowych.
  • Ekspert MEN w zakresie awansu zawodowego nauczycieli.
  • Egzaminator Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi.
  • Nagrody Kuratora Oświaty, Ministra Edukacji Narodowej oraz te najcenniejsze – Uśmiech Podopiecznych oraz Współpracowników.

mgr Katarzyna Dziorek

  • absolwentka Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach o kierunku: Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną.

Od dawna moją pasją jest praca z dziećmi, a mając praktyki w przedszkolu z młodszymi dziećmi, a w szkole z tymi starszymi utwierdziły moją pasję, którą chcę podtrzymywać i pielęgnować Priorytetem w pracy jest i będzie bezpieczeństwo i zadowolenie dziecka oraz jego rodziców. Praca z dziećmi daje mi dużo satysfakcji i radości, pozwala na realizację własnych umiejętności i świetnie harmonizuje z moją osobowością. Lubię patrzeć na świat widziany oczami dziecka, urzeka mnie ich szczerość, dobroć i wrażliwość. Serdecznym okiem obserwuję małe szkraby jak robią postępy i cieszę się kiedy mogę im towarzyszyć w odkrywaniu i poznawaniu świata. Podczas studiów poznałam liczne metody pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, które będę stosowała w pracy z moimi podopiecznymi chcąc zapewnić im wszechstronny rozwój, bezpieczeństwo oraz wiele radości i uśmiechu podczas nauki.

  • Trening umiejętności wychowawczych – Szkoła dla rodziców i wychowawców wg scenariuszy A. Faber i E. Mazlish „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły. PPP Sandomierz.
  • „Nie ma dzieci, są ludzie” – Janusz Korczak, czyli wszystko sprowadza się do szacunku” Jakub Śpiewak. Kraków
  • Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Prof. Edyta Gruszczyk – Kolczyńska, Ewa Zielińska. Kraków
  • „Matematyka jako fundament edukacji w szkole podstawowej” – Milan Hejny ( Uniwersytet Karola w Pradze) Kielce.
  • Seminarium: „Dobry początek to połowa roboty, czyli jak przygotować zajęcia doświadczalne z dziećmi – Marian Chwastniewski. Kielce
  • Warsztat: „Techniki Freineta w przedszkolu” Beata Staniczek. Kielce
  • Dwulatki i trzylatki w przedszkolu w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć. Prof. E. Gruszczyk – Kolczyńska, E. Zielińska. Kraków
  • Operacyjne rozumowanie matematyki a dyskalkulia. PCEN Tarnobrzeg.
  • Kurs: Wychowawca placówek wypoczynku dla dzieci i młodzieży.
  • Studia podyplomowe na kierunku Gimnastyka korekcyjna na UJK w Kielcach.

Nauczyciel kontraktowy.

mgr Agnieszka Zasuwa

  • Uniwersytet Humanistyczno – Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach, wydział Pedagogiczny i Artystyczny, kierunek: Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z rewalidacją,
  • Uniwersytet Humanistyczno – Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach, wydział Pedagogiczny i Artystyczny, kierunek: Rewalidacja z terapią pedagogiczną.
  • Studia podyplomowe: Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego w Przemyślu, kierunek: Wczesne nauczanie języka angielskiego.

Ukończone kursy i szkolenia:

  • Warsztaty metodyczne „Melorytmiczna koncepcja wspomagająca naukę czytania”, Sandomierz.
  • „Języki obce oknem na świat – jak pomóc uczniowi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w uczeniu się języków obcych?” – Fundacja „Dla Pokoleń”, Lublin.
  • Podstawy programowania w języku Scratch dla nauczycieli Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczyciel.
  • Techniki szybkiego uczenia się – motywowanie i inspirowanie uczniów do nauki. Fundacja „Dla Pokoleń”, Lublin.
  • „Techniki Freineta w przedszkolu – uczenie się przez doświadczenia: obserwację, badania, eksperymenty” – Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
  • „Metodyka pracy w grupach różnowiekowych w szkole podstawowej i przedszkolu” Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
  • „Jak zachęcić dzieci do poznawania świata nauki?”, warsztaty metodyczno –naukowe. Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
  • „Sztuka uczenia dziecka, jako strategia oparta na wzorcach aktywności mózgu” Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli.
  • „Bajka przez cały rok” – Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli.
  • „Jak mówić żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły”.
  • Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Sandomierzu.
  • Kurs wychowawcy kolonii.
  • Kurs kierownika kolonii i wycieczek szkolnych.
  • Kurs pierwszej pomocy w zagrożeniu życia.
  • Elementarny kurs języka migowego dla pracowników służb społecznych.

Języki obce:

  • Angielski,
  • Francuski.

Za główny cel mojej pracy uczyniłam dostrzeganie, rozwijanie i pielęgnowanie potencjału twórczego, w taki sposób, aby każde dziecko czuło, że jest wyjątkowe i niepowtarzalne. Dzięki temu dziecko zyskuje poczucie pewności siebie, wiary we własne możliwości oraz poczucie skuteczności własnych działań, tym samym bogacąc się w cechy jakże niezbędne w życiu każdego z nas.

Nauczyciel mianowany.

mgr Katarzyna Jarecka

„Podstawą komunikacji, wyrażania myśli i uczuć jest język. Małe dzieci uczą się swego ojczystego języka widząc, słysząc, czując, kosztując i dotykając różne przedmioty. Przeniesienie tego naturalnego procesu do nauki języka obcego pomaga uczniom w jego akwizycji. Młodzi uczniowie, którzy mają możliwość poznać nowe słownictwo z wykorzystaniem wszystkich zmysłów, lepiej je zapamiętują.” (fragment mojej pracy licencjackiej pt: Effective activities stimulating senses in teaching vocabulary to preschool pupils.) Jako nauczyciel języka angielskiego pracuję od 2004 roku. Posiadam doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku od dwóch do piętnastu lat. Przez wiele lat byłam związana z Centrum Języka Angielskiego Helen Doron w Tarnobrzegu. Będąc absolwentką Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Sandomierzu (kierunek: Filologia; specjalność: Filologia angielska) posiadam również wszelkie niezbędne kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela. Praca z dziećmi w różnym wieku wymaga ode mnie zaangażowania, samodzielności oraz cierpliwości jednocześnie czerpię z niej ogromną satysfakcję. Podczas zajęć wykorzystuję nowatorskie metody nauczania, wzbogacam lekcje w „łatwo wpadające w ucho” piosenki, rymowanki oraz krótkie historyjki tworząc kompleksową całość – idealną bazę do nauki języka obcego. Zawsze staram się, aby lekcje były ciekawe, aby wzbudzały zainteresowanie wśród uczniów oraz przebiegały w przyjaznej atmosferze.

mgr Agnieszka Lendo

Absolwentka Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach na kierunku Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna z terapią pedagogiczną.

Praca z dziećmi od zawsze była moim marzeniem. Wiedza oraz umiejętności, które zdobyłam zarówno na studiach, jak i w pracy z dziećmi pozwoliły mi zrozumieć, iż do każdego dziecka należy podchodzić w sposób indywidualny, dostrzegając jego aktualne potrzeby oraz możliwości rozwojowe.

W swojej pracy cenię sobie możliwość ciągłego rozwoju, odkrywania nowych, ciekawych form pracy. Na co dzień stosuję metody nauczania nastawione na rozwijanie dziecięcej kreatywności i wyobraźni, dając dziecku szansę odkrywania i badania otaczającego świata.

Dodatkowo organizuję zajęcia kulinarne, które zachęcają dzieci do czerpania radości ze wspólnego przygotowywania posiłków oraz wyrabiają nawyki zdrowego odżywiania.

Prowadzę także zajęcia rytmiczno-taneczne, aby poprzez muzykę i ruch wspierać każdego małego człowieka w jego wszechstronnym rozwoju. Na co dzień staram się być nauczycielem empatycznym, pozytywnie patrzącym na świat, życzliwym.

Prywatnie jestem mamą dwóch fantastycznych chłopców.

mgr Monika Kawińska

Jestem absolwentką WSET i NS w Kielcach. Ukończyłam studia wyższe magisterskie na kierunku Pedagogika a także studia podyplomowe : Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Uczestniczyłam w spotkaniach zespołów merytorycznych  w ramach Sieci Współpracy i Samokształcenia dla Nauczycieli, Pedagogów i  Psychologów organizowanych przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Sandomierzu.

Brałam udział w kursach specjalistycznych i szkoleniach takich jak:

  • „ Mediacje rodzinne”
  •  „ Asysta rodzinna”
  •  „Rozwijanie aktywności muzycznej i dyspozycji twórczych dziecka w wieku przedszkolnym”
  •  „Filcowanie na mokro jako technika arteterapii w pracy z osobami z niepełnosprawnością”
  •   „Metoda Ruchu Rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherborne”
  • „ Melorytmiczna Koncepcja Wspomagająca Naukę Czytania : muzykę słyszymy – litery widzimy”
  •  „ Logogłoski – ćwiczenia i zabawy logopedyczne przygotowujące  do prawidłowej realizacji głosek”
  •  „ Muzyczna Koncepcja Edukacji Matematycznej”
  • „Sposób na przedszkolaka czyli jak radzić sobie z zachowaniem dzieci w wieku 3-6lat”

W swojej pracy kieruje się indywidualnym podejściem do każdego dziecka. Dążę do wszechstronnego  i harmonijnego rozwoju dzieci. Staram się dostrzegać ich potrzeby, zainteresowania oraz wspomagać w ty, co sprawia trudność. Dbam o to, aby dzieci czuły się bezpiecznie, swobodnie i były rozumiane. W pracy dydaktyczno- wychowawczej wykorzystuje różnorodne  pomoce aby zajęcia były atrakcyjne i w jasny sposób obrazowały przekazywana wiedzę. Jestem osobą wyrozumiałą,, ciepłą, cierpliwą i odpowiedzialną. Najważniejsze jest dla mnie dobro, szczęście i rozwój dziecka. Wykonując swoja pracę jestem zaangażowana i wkładam w nią dużo serca.

Nauczyciel kontraktowy.

mgr Marta Łagocka

Absolwentka Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie na kierunku teologii o specjalności katechetyczno-pastoralnej, nauczyciel mianowany. Od 10 lat pracuję jako katecheta świecki w Szkole Podstawowej nr 3, im. Armii Krajowej w Sandomierzu oraz w Przedszkolu Samorządowym nr 5 w Sandomierzu. Jestem osobą uczciwą, życzliwą, radosną, empatyczną, cierpliwą, dla której wychowanie podopiecznych w duchu wiary, wartości i tradycji religii katolickiej jest sprawą nadrzędną. W parze z wiarą ogromne znaczenie ma dla mnie kształtowanie u małych obywateli postaw patriotycznych i moralnych. Staram się prowadzić zajęcia w sposób ciekawy, dostosowany do wieku dzieci, dlatego też stosuję różnorodne metody nauczania i środki dydaktyczne. Jako nauczyciel stale wzbogacam swój warsztat pracy, biorąc udział w różnorakich formach doskonalenia zawodowego nauczycieli, jak i spotkaniach formacyjnych dla katechetów. Praca z dziećmi przynosi mi wiele satysfakcji. Przebywanie na co dzień wśród dzieci w różnym wieku, sprzyja nabywaniu ciekawych, nowych doświadczeń, spostrzeżeń, refleksji, co jest niezwykle cenne w pracy dydaktycznej. Prywatnie jestem mamą 12-letniej Magdaleny i 7-letniego Jasia.

Magdalena Kwaśnik

Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego oraz języka angielskiego w przedszkolu od 7 lat. Jestem nauczycielem mianowanym.

Studia pierwszego stopnia ukończyłam na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach na kierunku Pedagogika o specjalności: Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z nauczaniem języka angielskiego.

Studia drugiego stopnia ukończyłam w Ostrowcu Świętokrzyskim na kierunku Pedagogika o specjalności: Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne.

Moja praca jest również moją pasją. Jestem osobą energiczną, lubię angażować się w dodatkowe inicjatywy. Uwielbiam pracę z dziećmi, daje mi ona ogromną satysfakcję. Uczymy się od siebie nawzajem. Staram się ciągle podnosić swoje kompetencje biorąc udział w różnych formach doskonalenia zawodowego.

Małgorzata Czerwińska

Asystent nauczyciela.

Praca z dziećmi dostarcza mi dużo przyjemności oraz satysfakcji. Moim zadaniem jest wspieranie nauczyciela w opiece nad dziećmi podczas zajęć dydaktycznych i czasu wolnego. W pracy i zabawie staram się przede wszystkim aby dziecko czuło się kochane i akceptowane. Uważam, że uśmiech dziecka i jego postępy są największą nagrodą i wyznacznikiem tego, że swoją pracę wykonuję z pasją i zaangażowaniem.

Prywatnie jestem szczęśliwa mamą Ani i Mai.

Edyta Czajka

W przedszkolu pracuję jako pedagog specjalny, prowadzę rewalidację indywidualną z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Posiadam 23-letni staż pracy. Jestem nauczycielem dyplomowanym.

Zdobyłam licencjat z pedagogiki specjalnej na KUL-u w Stalowej Woli oraz tytuł magistra z Pedagogiki terapeutycznej z rehabilitacją na WSEI w Lublinie. Ukończyłam studia podyplomowe z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, wczesnego wspomagania rozwoju oraz edukacji dzieci i młodzieży z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami pokrewnymi, oligofrenopedagogiki, tyflopedagogiki, terapii pedagogicznej, integracji sensorycznej oraz wczesnego rozwoju dziecka. Posiadam uprawnienia do prowadzenia zajęć metodą Weroniki Sherborne I stopnia oraz Terapii ręki. Cały czas podnoszę swoje kwalifikację uczestnicząc w kursach i szkoleniach w zakresie pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Jestem osobą sumienną, odpowiedzialną, ciepłą z poczuciem humoru. Praca z dziećmi sprawia mi wiele radości i satysfakcji. Jestem otwarta na potrzeby dzieci, cenię sobie ich otwartość i szczerość.

Skip to content